woensdag 18 februari 2009

Stelling

De expertise van een medewerker is minder belangrijk dan zijn/haar gevoel bij de organisatie en bij de merkwaarden.

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deskundigheid van medewerkers is natuurlijk erg belangrijk binnen een organisatie. Maar als de medewerkers niet gemotiveerd zijn om hun deskundigheid in te zetten, blijft het oppervlakkig en doen ze simpelweg hun werk. Medewerkers die echt in de organisatie geloven en achter de merkwaarden staan doen niet alleen hun werk maar er komt ook een stukje passie om de hoek kijken. De liefde voor de organisatie wordt zichtbaar in het werk en dat wordt meetbaar in de resultaten.

    Kortom, zonder een goed gevoel over de organisatie komt de expertise niet geheel tot zijn recht en dat is zonde.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Antwoord opde stelling: het ligt eraan wat je functie binnen het bedrijf is. Ik wordt liever door een getrainde chirurg geopereerd dan een een leek die wel goed kan meevoelen met de merkwaarden van het ziekenhuis.
    Maar als ik word gebeld door een call center of een account manager op bezoek krijg...dan zal ik eerder worden overtuigd door iemqand die passie heeft voor de dienstverleneing van zijn/haar bedrijf.
    De stelling klopt dus voor een heel groot deel van de beroepsbevolking. De zakelijke dienstverlening is goed voor ongeveer een achtste van alle banen in Nederland en speelt een belangrijke rol in de ontwikkeling van de werkgelegenheid.

    Naatuurlijk heeftd crisis invloed, maar er zijn nog steeds vacatures in de zakelijke dienstverlening:

    http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/arbeid-sociale-zekerheid/publicaties/artikelen/archief/2009/2009-010-pb.htm

    Het blijft dus van belang in dat soort werk om passie te vinden in het bedrijf zodat je je ook blijft ontwikkelen.

    BeantwoordenVerwijderen